GRUPA I
– rozpoznawanie warzyw i podawanie ich nazw
– wdrażanie do profilaktyki zdrowotnej poprzez zdrowe odżywianie się, rozumienie znaczenia wyrażenia: zdrowe odżywianie się
– poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat grzybów; wdrażanie do zachowania szczególnego bezpieczeństwa podczas ich rozpoznawania
– wdrażanie do udziału w zorganizowanych zabawach ruchowych
– rozumienie znaczenia jedzenia owoców dla zdrowia człowieka
– dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią (przebarwianie się liści i ich opadanie)
GRUPA II
– kształtowanie codziennych nawyków higienicznych (mycie rąk po zabawie i przed posiłkami)
– wdrażanie do poszanowania wytworów pracy kolegów
– kształtowanie odporności emocjonalnej poprzez wdrażanie do radzenia sobie z przegraną
– rozwijanie sprawności manualnej i ruchowej, uwagi i pamięci
– kształcenie umiejętności układania elementów w szeregu, dobieranie w pary
– poznanie drzew owocowych: jabłoni, gruszy, śliwy oraz znaczenia jedzenia owoców i warzyw dla zdrowia
– poznanie jadalnych części roślin: korzeń, łodyga, liść
– poznawanie nazw drzew liściastych (np. dąb, kasztanowiec) oraz ich budowy
– rozwijanie umiejętności odtwarzania rytmicznych układów według wzoru
– doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania i stosowania określeń: dużo- mało, mniej- więcej, tyle samo
GRUPA III
-doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw, owoców, grzybów jadalnych i trujących
– zapoznanie dzieci z Piramidą Zdrowego Żywienia i Aktywności
– poszerzanie wiedzy dzieci na temat osób i instytucji, do których mogą zwrócić się o pomoc w sytuacji zagrożenia
– dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących jesienią w przyrodzie; rozbudzanie ekspresji ruchowej i muzycznej
– zapoznanie dzieci z różnymi technikami malarskimi oraz rodzajami malarstwa, rozbudzanie ekspresji artystycznej
GRUPA IV A
– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią
– rozpoznawanie rodzajów owoców i warzyw; zwrócenie uwagi na znaczenie jedzenia oraz aktywności fizycznej dla naszego zdrowia
– kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwanie głosek i kreślenie liter: O, o; A, a; L, l; M, m
– poznanie zapisu graficznego cyfry 1;
– kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji oraz ustalania kolejności zdarzeń
GRUPA IV
1. Tydzień I: W zdrowym ciele, zdrowy duch:
– poznanie dyscyplin sportowych oraz nazw sportowców, którzy je uprawiają
– wyjaśnienie pojęć: olimpiada sportowa, piramida zdrowia
– poznanie pracy lekarza, poznanie narzędzi, którymi posługuje się lekarz
– utrwalenie zasad prawidłowego dbania o zdrowie
2. Tydzień II: Jesienią w parku:
– poznanie roślin i zwierząt, które możemy spotkać jesienią w parku
– rozpoznawanie drzew, ich liści, owoców i nasion
– podział drzew na iglaste i liściaste
– sadzenie drzewa w ogrodzie przedszkolnym
– poznanie litery A, a- na podstawie wyrazów aparat i Ala- czytanie globalne
– ćwiczenia grafomotoryczne- kreślenie po śladzie
– wyjście do pobliskiego parku
3. Tydzień III: Jesienią w lesie
– poznanie mieszkańców lasu- zwierząt zapadających w sen zimowy
– przypomnienie zasad prawidłowego zachowywania się w lesie
– klasyfikowanie, przeliczanie, dokładanie i odkładanie elementów- materiału przyrodniczego (żołędzi, kasztanów, szyszek)
– poznanie litery L, l- na podstawie wyrazów Leon, las- czytanie globalne
– wysłuchiwanie głoski „l” na początku i na końcu wyrazów
4. Tydzień IV: Przygotowania do zimy:
– wyjaśnienie wyrażenia: jesienne przetwory
– klasyfikowanie owoców i warzyw, z których można zrobić: soki, kompoty, dżemy, powidła i marmoladę
– dokładanie do zbiorów, tak aby otrzymać podaną liczbę elementów
– poznanie liczby 1 oraz jej zapis graficzny- cyfrę 1
– poznanie litery M, m- na podstawie wyrazów Marta, mama- czytanie globalne
- wysłuchiwanie głoski „m” na początku i końcu wyrazów
- próby układania wyrazów z poznanych liter: O, o; A, a; L, l; M, m