piątek, 31.05.2019
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA CZERWIEC 2019 R.:

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

CZERWIEC  2019

 

Zamierzenia– czerwiec 2019

Grupa I Maluchy

     Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Uświadomienie dzieciom ich prawa do zabawy, nauki i rozwoju.
  • Wypowiadanie się na temat obowiązków domowych i przedszkolnych dzieci – zabawy parateatralne.
  • Zapoznanie dzieci z wybranymi zwyczajami i zabawami ich rówieśników z różnych części świata.
  • Poszerzanie wiedzy dzieci o nazwy zwierząt żyjących w polskich lasach: dzik, zając, lis, sarna.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt mieszkających w zoo.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem.
  • Poznanie zjawisk atmosferycznych występujących w czasie burzy.
  • Zrozumienie podstawowej zasady bezpiecznego zachowania się w czasie burzy – chowania się do budynku.
  • Poznawanie Polski podczas zabawy tematycznej „wzdłuż Wisły”.
  • Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów (uwzględnienie ochrony przed słońcem).

Grupa II

      Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Poszerzenie słownika dzieci o pojęcia: prawa i obowiązki.
  • Uświadamianie dzieciom różnorodności kulturowej na świeci
  • Kształtowanie umiejętności wypowiedzi o marzeniach i uważnego słuchania tego, co mówią inni.
  • Poszerzanie wiedzy o dzikich zwierzętach żyjących w Polsce.
  • Rozwijanie umiejętności wskazywania cech różniących zwierzęta (większy – mniejszy) oraz cech wspólnych (wygląd, środowisko życia, pożywienie).
  • Zapoznanie dzieci z podstawowymi cechami klasyfikacji zwierząt: ssaki, ptaki, gady, płazy, owady.
  • Zapoznanie dzieci z powszechnymi gatunkami roślin w Polsce i ich roli.
  • Wdrażanie dzieci do ostrożności w kontaktach z roślinami; rozwijanie wiedzy o barwach, kontrastach.
  • Uświadamianie dzieciom sposobów bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach pogodowych.
  • Porządkowanie wiedzy dzieci na temat rzek, jezior, mórz.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa – postępowania w przypadku zgubienia się.
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności bezpiecznego posługiwania się danymi identyfikacyjnymi: imię, nazwisko, imiona rodziców, adres.
  • Zapoznanie dzieci z funkcją pocztówek i zachęcenie do wysyłania kartek z wakacji do przedszkola.

Grupa III

  • rozwijanie umiejętności dostrzegania różnic i podobieństw miedzy ludźmi
  • kształtowanie postawy pomagania koleżankom i kolegom w codziennych sytuacjach
  • poszerzenie wiedzy o życiu ludzi w różnych miejscach na Ziemi, zwyczajach panujących w danym kraju.
  • Kształtowanie postawy szacunku i ochrony przyrody
  • Poznanie pracy pszczelarza, a także życia pszczół
  • Poznanie zwiastunów lata : kwiaty, owady, owoce, zjawiska atmosferyczne.
  • Utrwalenie i przypomnienie nazw miesięcy i pór roku
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczb
  • Rozwijanie poczucia własnej tożsamości poprzez dzielenie się wakacyjnymi planami i marzeniami
  • Poznanie mapy Polski oraz rozszerzenie wiedzy na temat regionów Polski
  • Przypomnienie zasad bezpiecznego zachowania się w określonych miejscach utrwalenie numeru alarmowego 112 odczytywanie znaków informacyjnych, ostrzegawczych, i zakazu.

Grupa IIIA

  • Poszerzenie wiedzy na temat dzieci z różnych stron świata
  • Zaznajomienie dzieci z ich prawami
  • Kształtowanie poczucia własnej wartości
  • Rozpoznawanie roślin rosnących na polu
  • Poszerzenie wiedzy na temat produktów ekologicznych, zjawisk atmosferycznych
  • Uwrażliwianie na bezpieczne sposoby spędzania wakacji.

Grupa IV

  • Rozwijanie wrażliwości na ludzi i postawy poszanowania ich różnorodności ( dostrzeganie różnic i podobieństw w wyglądzie ludzi różnych ras)
  • Utrwalenie charakterystycznych cech pory roku – lata
  • Utrwalenie wiadomości dotyczących wybranych rejonów Polski ( rozpoznawanie różnych typów krajobrazu)
  • Zapoznanie dzieci z polskim systemem pieniężnym
  • Doskonalenie umiejętności czytania krótkich tekstów ze zrozumieniem
  • Układanie i rozwiązywanie zadań z treścią oraz zapisywanie  działań matematycznych.